Vacanțe în străinătate – cum poți face față decalajului orar?

Cel mai mare inconvenient al plecarii in vacanta il reprezinta perturbarea legata de decalajul orar. Dar pentru ca acesta sa nu iti distruga o parte din vacanta, iata cateva sfaturi pentru a face fata decalajului orar, numit si « jet lag ».

Decalajul orar poate provoca probleme cu somnul, o perturbare a bunei dispozitii, probleme digestive sau o stare persistenta de oboseala in primele zile de vacanta.

Sindromul desincronizarii orologiului biologic, sau « jet lag », apare exact dupa patru ore de decalaj de la punctul de plecare la cel de sosire, stiind ca sejururile din vest sunt mai perturbante decat cele din est in vest.

Incearca sa te adaptezi progresiv decalajului. Cei care vor sa se adapteze cat mai bine si cat mai usor unui decalaj orar, pot incepe cu cateva zile sa plece in calatorie, decaland cu o ora sau o jumatate de ora momentul in care se trezesc sau se culca. Aceasta tehnica se potriveste cel mai bine si celor mai mici. Sau un alt truc eficient consta in a ajunge foarte tarziu la locul unde vei petrece vacanta pentru a te putea odihni imediat si a te adapta ritmului tarii in care ai ajuns.

Mananca inainte de a pleca la aeroport. Scopul- de a profita de somnolenta indusa de digestie. Pasagerii vor adormi astfel mult mai usor si mai repede in timpul somnului. De alstfel, chiar s-a demonstrat ca mesele copioase luate in avion nu te lasa sa dormi in avion. Un alt sfat- pentru a reusi sa adormi in avion, mesele pe care le iei in avion ar trebui sa fie foarte lejere.

Fixeaza ceasul inca de cand decolezi. In avion se recomanda sa iti reglezi sau sa fixezi ceasul cat mai devreme in functie de ora destinatiei unde vei ajunge. In acest fel, te vei obsinui cu ideea schimbarii de ceas. Ideal, ar fi ca mesele sa fie luat tot in functie de ora tarii unde vei ajunge.

Limiteaza consumul de cafea si de alcool in timpul zborului. Alcoolul poate deregla somnul si nu lasa calatorul sa isi regleze ciclul biologic la sosire. Si alcoolul dezhidrateaza si mai tare atunci cand este consumat la altitudine. Cafeaua este si ea problematica deoarece nu lasa pasagerii sa se odihnesasca, desi ar trebui.

In primele zile incearca sa te menajezi. Atunci cand ajungi la destinatie, nu ar trebui sa te epuizezi. Corpul are nevoie de 2 sau de 3 nopti pentru a se obisnui.

Consuma proteine la micul dejun. Adica oua, carne sau iaurturi care va ajuta organismul sa ramana treaz. Bateriile se vor reincarca si te vor ajuta sa te mentii in forma pentru a ataca activitatile pe care ti le-ai propus.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?