Loading...
Articole

Alimente care te ajută să fii plin de energie primăvara

La fel ca în fiecare sezon, trebuie să mizezi pe cei mai buni aliați atunci când vine vorba despre vegetale.

Bogate în apă, în fibre, în antioxidanți, cu un nivel foarte scăzut de calorii, vegetalele conțin uneori substanțe foarte bune pentru a te proteja dar și pentru a te energiza. Iată care sunt cele pe care trebuie să te bazezi primăvara.

Sparanghelul. Verde sau alb, acesta este compus într-o proporție de 90% din apă. Dar asta nu înseamnă că nu conțin o mulțime de nutrienți prețioși. Au un nivel ridicat de potasiu și sunt legume campioane atunci când vine vorba despre a combate retenția de apă. Conțin și betacaroten, foarte bun pentru piele și ochi.

Ceapa verde. La fel ca și întreaga familie a aliaceelor, acest tip de ceapă este foarte bun pentru sistemul cardiovascular. În plus, este foarte bogată în vitamina C, are un efect diuretic și antibacterian.

Rubarba. Fibrele insolubile din rubarbă sunt cele care accelerează tranzitul. Este deci cea mai bună legumă atunci când vine vorba despre a-ți curăța imtestinele. Este delicioasă în versiune sărată în tajine.

Ridichea neagră. Lasă deoparte versiunea lor roșie și alege versiunea lor neagră. Sunt excelente pentru ficat. Un alt atu- un index de sațietate foarte ridicat. Sub formă de lamele la aperitiv, sunt perfecte pentru a regla apetitul.

Spanacul. Crud, este plin de vitamina C, are o mare putere antioxidantă și este foarte bogat în calciu. Este foarte ușor asimilat de către organism și poate foarte bine să înlocuiască alte surse de calciu. Și chiar dacă nuanța lor nu indică asta, au un nivel foarte importanta de betacaroten.

Tipinambour. Datorită compoziției lui se apropie foarte mult de cartofi dar are foarte multe beneficii pentru sănătate. Au foarte multe fibre, potasiu iar indicele lor glicemic este mai scăzut decât cel al cartofilor. Topinamburul conține inulină, un fel de probiotic care hrănește bacteriile bune din stomac.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *